dba.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Finansal Risk Yönetimine Giriş | Lecturer’s Own Notes |
2 | Finansal Risk Yönetimine Giriş | Lecturer’s Own Notes |
3 | Küresel Finansal Kriz ve Risk Yönetiminin Rolü | DocumentaryDVD Financial Weapons Mass Destruction |
4 | Risk Yönetimine Bakış: Risk Türleri ve Sınıflaması | CGM, Chapter1 Gallati, R. Chapter1 Bessis, J. Section2 |
5 | Bankalar ve Denetçileri: Risk Yönetimi Araştırma Laboratuarı & CRO’nun Rolü | CGM, Chapter3 |
6 | Piyasa Riski & Kredi Riski | CGM, Chapter7 & 11 Best, P. Chapter Gallati, R. Chapter2 & 3 Bessis, J. Sections 10 & 11 |
7 | Operasyonel Risk & Model Riski | Gallati, R. Chapter4 |
8 | AraSınav (Makale İncelemesi) | |
9 | Risk ve Getiri Kavramlarına Teorik bir Yaklaşım | CGM, Chapter5 |
10 | Serbest Yatırım Fonları, Özel sermaye Şirketleri, Ulusal Varlık Fonları | Lecturer’s Own Notes & DVD |
11 | Senaryo Analizi ve Stres Testleri | Christoffersen, P.F. Chapter 8 Best, P. Chapter6 |
12 | Kredi Türevleri ve Finansal Erime | CGM, Chapter12 DocumentaryDVD Financial Weapons of Mass Destruction (Repeat |
13 | Risk Yönetiminde Son Gelişmeler | CGM, Epilogue |
14 | Güncel finans ve risk konuları veya seçilen konunda Sunum | |
15 | Güncel finans ve risk konuları veya seçilen konunda Sunum | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri |
Önerilen Okumalar/Materyaller | BOOKS The Essentials of Risk Management, M. Crouhy, D. Galai, R. Mark, (CGM) 2006 Elements of Financial Risk Management, Peter F. Christoffersen,2003 Risk Management in Banking, Joel Bessis, Wiley, 2010 Risk Management and Capital Adequacy, Reto Gallati, McGrawHill, 2003 Implementing ValueatRisk, Philip Best, Wiley, 1998 Journals & Magazines Risk Magazine (http://www.risk.net/ , paid subscription required, abstracts available for free) Global Risk Regulator (http://www.globalriskregulator.com , paid subscription required, abstracts and some articles are available for free) The Journal of Risk (http://www.thejournalofrisk.com/) Daily Journals Financial Times Wall Street Journal WebSites (sign up required) GARP (http://www.garp.org/) PRMIA (http://www.prmia.org/) Riskmetrics (http://www.riskmetrics.com/) Bank for International Settlements (http://www.bis.org) Risk Management WebSites http://www.riskworld.com/websites/webfiles/ws5aa015.htm |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 10 | |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 45 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 75 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 25 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 6 | |
Proje | 10 | ||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 14 | |
Toplam | 94 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek | X | ||||
2 | İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | X | ||||
3 | İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak | X | ||||
4 | İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak | X | ||||
5 | İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak | X | ||||
6 | Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak | X | ||||
7 | Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak | |||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | X | ||||
9 | Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak | X | ||||
10 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | |||||
13 | İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest